16 Aralık 2011 Cuma

eren safi'ye açık mektup

tamam sustum...

çok sigara içiyorum lan, onun için dişlerim bu kadar sarı 
ve bunu sorun eden izleyicilerim var 
izleyicilerim var artık, ne ayıp di mi 

yok yahu, sinirli değil kırgınım; çünkü bahar gelmedi istanbula 
ilaçlarımı içtim içmesine, fakat dönmesini durdurmadı dünya 
kümede kaldı ankaragücü, kovmadınız bir türlü aragonesi 
öyle bir şair mi vardı olm, yunanlı falan yane 

tamam tamam sustum, susturamadım içimdeki çocuğu ama 
çiçeklere su verdim, eğitim kampanyasına destek oldum 
dedim sıcak ekmekten daha güzel ne var dünyada, ne kalır dostluktan başka 

okulu kırmak istiyorum dönmemecesine, gazete okumamak, hiç çıkmamak ekrana 
yeniden ağlayabilmek isterim fakat, bu kısmı şey olsun, aramızda 

kırgınım evet. sana, tarıka, ahmet murata, öze, seloya, haşmet abiye 
biliyorum onlar da kırgın bana, herkes nedense bu dünyada 
şşşş 
tamam sustum 

bigün bize gelin begüm hanımla, sacitle rana oynasın beraber 
en berbat çocukluk anılarımız saçılsın salonun ortasına 
ismet beyi niçin sevdiğimizi konuşalım, seviyoruz hala di mi lan bu arada 

tamam sustum. ama susturamadım içimdeki yavşağı 
başaramıyorum "işler nasıl" diye sormamayı, tatil planları yapmamayı 
doğru, insanın başını sokacak bir evi olmalı. başını evet. başından beri yanlış olanı. 

bu arada kimi görüyorsun eskilerden. ince ne yapıyor mesela 
dücanenin işi iş bu dünyada, ali murat ne alemde asıl 
hala kötü mü şakaları, gözlükleri olmadan hala göremiyor mu 
bi imam bey vardı müdür yardımcısı, kızı mail attı bana, dur lan neydi adı 

durma eren, durmak bizi fena yapıyor, durup düşünmek 
bu yüzden yapıyorum meksika sınırını, izlemiyorsun biliyorum 
ben de seninkini izlemedim aynı nedenle inan, yok be niye kızayım 

zeki abiyi de çok özledim olm ben, bulduku evet, küsüz 
hatırlamıyorum kimin haklı olduğunu 
artık hiç bişeyi hatırlamıyorum -bitişik mi ayrı mı lan bu hiçbişey- 
çünkü artık silahlı olma duygusu 
senin bi tane vardı di mi, satsana bana ya da boşver, hanım izin vermez galiba 

öyle tabi olm. artık hanımlarımız var, evlerimiz, ofislerimiz, bahanelerimiz 

tamam sustum. içimdeki çocuk da sustu, tüm çiçekler kurudu 

unutmak kolay olsa 
çoktan unuturdum 
boşvermek kolay olsa 
kendimi avuturdum 
imkanlar imkansız 
faydalar faydasız 
uzayan saatlerde 
saatler zamansız 

bu sene de bahar gelmedi bi türlü, bunu yazmış mıydım 
nisanın kaçındayız halbuki, yirmi yedisinde, yok yok yirmi sekizmiş 

şimdi mesela bu mektubu okuyunca şiir eleştirmenleri ne düşünecek acaba 
aramızda bir şey olduğunu, öyle değil olm lan, hemen kaynatma, okulda da böyleydin sen 

tamam sustum. içimdeki tedirgin, kımıltısız böceği susturamıyorum ama 
kırlara çıkmak istiyor, çünkü her böcek pastoraldir, o halde bir böcektir knute hamsun 
düşünüyorum, o halde ihtimal dahilinde yeniden hiraya dönüp yeniden başlamak 
"allah yeniden başlayanların yardımcısıdır" diyor tarık abi 
onunla da yeniden başlamak istiyorum, yeniden başlamak, restart, controlaltdlt 

tamam lan. sahiden sustum. çocuk susdu, böcek sustu 
kesin olarak, evet evet, kesin kes, şüphesiz, mutlaka 
neşet ertaş da sustu, zekai dede de ben susunca: "şarkı bitti çok üzgünüm" 

akif sirozdan öldü, ece baba yaşlılıktan, turgut uyarınkini bilmiyorum, kendiminkini de 
ne zaman öldüğümü tam olarak biliyorum, nefesimin ne zaman kesildiğini 
bıçağın ne zaman konulduğunu, ıskatımı, mezar taşımda ne yazdığını 

yoo, sen arama çok yazmasın, cevap da yazma, görüşürüz istanbula geldiğinde 
belki sırrı abi gazel okur sen şiir, fars müzikleri çıkınca yükselir selo taa arşa 
neymiş, rakı satmıyorlarmış eski kafada, sümmani bitirir geceyi, geceleri, hepsini 

ervab-ı ezelde levh-i kalemde 
bu benim bahtımı kara yazmışlar 
bilirim güldürmez devri alemde 
bir günümü yüz bin zara yazmışlar 
arif bilir aşk ehlinin halini 
kaldırır gönlünden kil-ü kalini 
herkes dosta verir arzuhalini 
benimkini ürüzgara yazmışlar 

tamam lan, sustum dedim sana di mi, zaten kalmadı anlatacak başka şey 
cihangirdeyim, bir kahvaltı salonunda, altı bardak çay içtim 
tamam lan, kalkarsın bi dakka sonra, bitti zaten, bitmeliydi zaten, büyümeliydik 
başka şekli yoktu yaşamanın, fakat bi halta yararmış gibi tuttuk şair olduk 
hiç başaramadık hayatın dışında, insanın dışında, kendimizin dışında 
hayatın içinde, insanın içinde, kendi içimizde 
vallaha sustum bu sefer 

işler nasıl 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder